Strona główna Nowości w programie Dla Biur Rachunkowych Wakacyjna aktualizacja – konfigurowanie stawek VAT i rozbudowa modułu KASA
Wakacyjna aktualizacja – konfigurowanie stawek VAT i rozbudowa modułu KASA

Wakacyjna aktualizacja – konfigurowanie stawek VAT i rozbudowa modułu KASA

0
0

W wakacyjnej aktualizacji SaldeoSMART zostało wprowadzone wiele nowości. Przede wszystkim to rozwinięcie programu pod kątem obsługi firm zagranicznych, czyli funkcja konfiguracji stawek VAT wg firm. Ważnym punktem są także zmiany dotyczące modułu KASA, czyli utworzenie wyszukiwarki dokumentów KP/ KW czy rozbudowa działania innych funkcji aplikacji.

Główne zmiany – konfigurowanie stawek VAT, tłumaczenia i prawa Użytkownika

Konfigurowanie stawek VAT dla faktur i dokumentów

Aktualizacja wprowadza możliwość rozszerzenia zakresu stawek VAT dostępnych w systemie o stawki spoza domyślnego zestawu. Zestaw domyślny zależy od kraju, jaki jest ustawiony w Edycji danych Firmy (obecnie do wyboru jest Polska i Wielka Brytania). Na Liście Firma doszła nowa opcja, która umożliwia dodanie indywidualnych stawek VAT (np. 4%, 10% i inne). Jest to zmiana wynikająca z dostosowywania programu SaldeoSMART do obsługi nietypowych transakcji oraz zagranicznych firm.

Zmiany w tłumaczeniach maili

Maile z powiadomieniami (o aktywności biura/firmy, niezapłaconych podatkach i ZUS, z rozliczeniem księgowym, rejestracją użytkownika czy zmianą hasła) będą przesyłane w tym języku, w którym z SaldeoSMART korzysta dany użytkownik programu.

Prawa Użytkowników

Administrator konta zyskuje nową funkcję zarządczą. Jest to włączenie lub wyłączenie prawa do zamykania miesiąca księgowego dla użytkowników po stronie Panelu Księgowego. Funkcja jest dostępna podczas dodawania nowego użytkownika lub edycji już istniejącego. Dla wszystkich dotychczas utworzonych użytkowników prawo „Zamykanie miesiąca” jest domyślnie ustawione na „Tak”.

 

Jednak to nie wszystko. W tej aktualizacji przygotowaliśmy także wiele innych nowości, które przedstawiamy poniżej. Dla ułatwienia zostały podzielone na Pakiety, których dotyczą.

Pakiet Odczytywanie Dokumentów

Mechanizm odczytywania dokumentów

Zostały wprowadzone ulepszenia w algorytmach odczytywania numeru faktury i terminu płatności.

Generowaniu elektronicznych przelewów wg wybranego formatu

Dotychczas firma mogła generować elektroniczne przelewy wyłącznie w jednym formacie –  elixir0 lub BZWBK. Format ustawiany był w formularzu Edycji Firmy. Obecnie istnieje możliwość przypięcia do Firmy wielu formatów, co jest odpowiedzią na potrzeby firm korzystających z rachunków w różnych bankach. Zmiana ta powoduje, że podczas generowania przelewów użytkownik może wskazać, w którym z dostępnych formatów ma zostać przygotowany plik do bankowości elektronicznej.

Dodatkowo format elixir0 został zmodyfikowany tak, aby można było generować przelewy do banku PKO eConnect.

Odczytywanie wyciągów bankowych

Eksport wyciągów bankowych został poszerzony o nowy program księgowy – Insert nexo.

Odczytywanie pozycji towarowych

Trwają prace nad rozbudową funkcji, która docelowo pozwoli na integrację z programami magazynowymi. W tej aktualizacji została uruchomiona pierwsza odsłona, która umożliwia eksport pozycji towarowych do programu Comarch ERP Optima.

Pakiet Obieg Dokumentów

Użytkowników tego Pakietu dotyczą wszystkie zmiany prowadzone w ramach Odczytywania Dokumentów (powyżej). Dodatkowo przygotowano także:

  • rozbudowę nadruków na dokumentach pobieranych z programu o wymiary typu data – nazwę wymiaru i jego wartość
  • przydzielanie Osoby Odpowiedzialnej podczas zbiorczej zmiany etapu dla wybranych dokumentów

Pakiet Komunikacja z Klientem

Multiupload dokumentów

Został zmieniony mechanizm dodawania dokumentów do systemu poprzez funkcję + Dodaj → Dokument. Obecny mechanizm stwarzał problemy na niektórych przeglądarkach związane z załączaniem wielu dokumentów naraz. Została w związku z tym zastosowana nowa technologia, które eliminuje powyższe błędy.

Dodatkowo dla klientów posiadających wyłącznie Pakiet Komunikacja z klientem została uruchomiona opcja multiuploadu w miejsce dotychczasowego dodawania wyłącznie pojedynczych plików.

Zmiany w module KASA

  • poszerzenie codziennego maila z powiadomieniem o zmianach o informacje dotyczące KP/ KW (dodanie, usuniecie, edycja),
  • pobieranie dokumentów KP/ KW do plików Excel, PDF i ZIP,
  • rozbudowa wydruku Raportu Kasowego o kontrahenta (nazwa firmy i NIP) oraz informację o pozycjach dla poszczególnych KP/ KW utworzonych w ramach tego raportu.

Zmiany w programach księgowych

Wapro WF-KaPeR – zmiana w przekazywaniu ID kontrahenta, wynikająca ze zamian w programie księgowym,

Wapro WF-FaKir – aktualizacja importu kontrahentów do programu + rozbudowa pliku wymiany o informację  czy dokument jest korektą, co pozwala w jednym pliku przekazywać informacje o fakturach zwykłych i korygujących jednocześnie.

Infor dGCS – aktualizacja pliku wymiany zgodnie z obowiązującym dla najnowszej wersji tego programu księgowego

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail