Strona główna Firma Platformy zakupowe online – nowy sposób na pozyskiwanie klientów
Platformy zakupowe online – nowy sposób na pozyskiwanie klientów
0

Platformy zakupowe online – nowy sposób na pozyskiwanie klientów

126
0

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad pozyskiwaniem klientów poprzez platformy zakupowe? Nie? To może warto, bo to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży w sektorze B2B.

Internet zmienił funkcjonowanie firm na wielu płaszczyznach – od rekrutacji pracowników, przez zarządzanie dokumentacją, po otwarcie nowych kanałów sprzedaży. I choć zakupy online w sektorze B2C robimy od lat, to sektor B2B był do tej pory traktowany po macoszemu. Teraz dzięki usługom e-procurement (czyli tzw. platformom zakupowym), każda firma może obniżyć własne koszty związane z wydatkami na zakupy bądź (stając się sprzedawcą, a nie nabywcą) znaleźć nowe rynki zbytu. I tak samo, jak w przypadku detalicznych zakupów w internecie, tak i e-procurement to oszczędność, szybkość i wygoda.

Jak działają platformy zakupowe?

To cały system online, w ramach którego stworzona została baza dostawców z różnych branż. Potencjalny nabywca, po zarejestrowaniu się, ma dostęp do sprzedających i może wysyłać do nich zapytania ofertowe, otrzymując łatwe do analizy porównania odpowiedzi. W ramach platform prowadzone są również aukcje, które pozwalają na zakup towaru spełniającego konkretne parametry. Wybór dostawcy to jedna korzyść, ale kolejną jest usprawnienie obiegu całości dokumentów pomiędzy firmami – a to następna oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy.

Jakie są korzyści z udziału w platformie zakupowej?

Z perspektywy nabywcy to przede wszystkim oszczędność kosztów, dostęp do wszystkich ofert w jednym miejscu i możliwość łatwego porównywania parametrów (np. kosztów dostawy oraz dodatkowych zmiennych). Oczywiście im większe wydatki, tym większe oszczędności – stąd popularność e-procurement w B2B.

Dla sprzedających platformy to dostęp do najnowszych, świeżych ofert zakupu bez konieczności żmudnego poszukiwania potencjalnych klientów. Platforma zakupowa to jednak nie tylko „serwis z ogłoszeniami”, a cały system, zapewniający wsparcie dla wszystkich procesów i elementów zakupu – od „papierkologii” po rozliczenia. Platforma pozwala kontrolować i automatyzować proces zakupowy.

Jak rozwija się rynek e-procurement?

Bardzo dynamicznie. Przykładowo, w Wielkiej Brytanii szacuje się, że sam rząd dzięki e-procurement będzie w stanie zaoszczędzić około 10 mld funtów rocznie (za Business Cloud News). W Polsce mamy dostęp do kilku takich platform (choć nie wszystkie działają jeszcze w pełni swoich potencjalnych możliwości). Przeprowadza się na nich kilkaset postępowań rocznie. Patrząc jednak na rynek zachodni, widać wyraźnie, że trend przenoszenia zakupów firmowych do stref online i wspieranie poprzez nie procesów wewnętrznych to szansa dla przedsiębiorstw na zwiększenie konkurencyjności. Warto zatem zainteresować się nimi już teraz.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail