Strona główna Klient Biura Personalizacja faktury jako element PR
Personalizacja faktury jako element PR
0

Personalizacja faktury jako element PR

110
0

O markę i jej wizerunek należy dbać na każdym kroku. Możesz zrobić to również za pomocą wysyłanych do klientów faktur. Jak tego dokonać? Proste zabiegi personalizacji faktury, które umożliwia SaldeoSMART, pomogą Ci w budowaniu wizerunku marki i jej rozpoznawalności.

Czy wiesz, że wygląd faktury, jaką wystawiasz kontrahentowi, może mieć znaczenie także w kontekście budowania wizerunku Twojej marki i produktów lub usług? I nie chodzi tu jedynie o to, że czytelna, dobrze skomponowana faktura stwarza wrażenie współpracy z profesjonalną firmą. To również szansa, by zainteresować swojego kontrahenta innymi usługami, zwiększyć rozpoznawalność marki, a nawet przekazać ważne z punktu widzenia firmy wartości.

Personalizacja faktury – jak to zrobić?

W SaldeoSMART można wybrać spośród kilku wzorów faktur. Warto obejrzeć wszystkie szablony i wybrać jeden na stałe, tak aby klient zawsze otrzymywał identyczną fakturę. Poza standardowymi, wymaganymi elementami, faktura może zawierać również logo firmowy oraz dopisek umieszczany w stopce, na dole faktury.

Co można umieścić w takiej stopce? Wszystko, co pomoże budować wizerunek firmy, czyli na przykład:

  • adres (lub adresy) internetowy strony www,
  • adres kanałów social media – np. profilu w serwisach Facebook czy LinkedIn,
  • motto, którym kieruje się firma,
  • hasło reklamowe (claim), pod jakim marka chce być rozpoznawana.

To zaledwie kilka propozycji – w zasadzie możliwości są bardzo duże i umożliwiają dostosowanie dokumentów do indywidualnych potrzeb każdej firmy.

Kiedy szczególnie ważne jest dbanie o personalizację faktur?

  • Kiedy nazwa Twojej firmy jest zupełnie różna od nazw brandowych, które promujesz (na przykład prowadząc sprzedaż w ramach pięciu różnych marek, ich nazwy możesz umieścić w stopce faktury).
  • Kiedy adres Twojej strony www jest niezwiązany z nazwą firmy – w ten sposób przypominasz swojemu kontrahentowi o swojej stronie, a jeśli jest to jednorazowy zakup klienta, możesz go zachęcić do ponownych odwiedzin strony.
  • Kiedy posiadasz kilka serwisów internetowych – dzięki temu odbiorca faktury może zainteresować się również innymi obszarami Twojej działalności.
  • Kiedy posiadasz firmowe motto, pod którym Twoja firma chciałaby być rozpoznawana.

Choć wydawać się może, że o takie elementy dbać nie trzeba, bo przecież faktura nie jest dostępna publicznie i w zasadzie poza działem księgowym i finansowym pozostali pracownicy firmy nie mają do niej dostępu, to warto jednak pamiętać o tym, że to najczęściej właśnie działy finansowe podejmują ostateczne decyzje odnośnie zakupów i wydatków. Zatem jeśli zapamiętają Twoją firmę, może zaowocować to kolejnymi zleceniami, a sama personalizacja faktury, to zaledwie kilka minut pracy.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail