Strona główna Nowości w programie Przewodnik po programie Jeden przelew do ZUS – jak działa w SaldeoSMART
Jeden przelew do ZUS – jak działa w SaldeoSMART

Jeden przelew do ZUS – jak działa w SaldeoSMART

0
3

Obsługa indywidualnego numeru rachunku ZUS została wprowadzona w ramach dostosowania do zmian podatkowych 2018. Funkcjonuje w ramach standardowego przesyłania rozliczenia księgowego, a także dla tych Użytkowników, którzy korzystają z analizatorów deklaracji ZUS. Co trzeba wiedzieć o NRS i jak działa jeden przelew do ZUS z punktu widzenia użytkownika SaldeoSMART?

Indywidualny numer rachunku ZUS – do czego służy?

W związku ze zmianami w przelewach do ZUS, które weszły w życie 1 stycznia 2018 roku, jeden przelew do ZUS zastępuje kilka wcześniejszych. Po stronie Panelu Księgowego, w ustawieniach Firmy została dodana możliwość wprowadzenia indywidualnego numeru rachunku ZUS do przelewów z opłatami składek. Jeden przelew do ZUS to dla przedsiębiorców duże ułatwienie, a także oszczędności.

Wprowadzony numer rachunku ZUS będzie prezentowany klientom przy wszystkich składach dodanych do rozliczenia księgowego, których termin zapłaty przypada na okres po 1 stycznia 2018r. W przypadku, jeśli firma nie opłaciła w terminie składek, których termin był przed 1 stycznia 2018r. system wyświetli stosowny komunikat, mówiący o tym, że wpłata po 1 stycznia powinna być dokonywana już na rachunek indywidualny.

Jak wprowadzić NRS ZUS w SaldeoSMART?

  • Numer rachunku ZUS dla firmy

Indywidualny numer rachunku ZUS należy wprowadzić w panelu Księgowego w ustawieniach Firmy (Lista Firm – edycja danych Firmy). Jest niezbędny, aby informacje o składkach ZUS do zapłaty po 1. stycznia 2018 roku były poprawne. W ramach konta Firmy można wprowadzić kilka numerów rachunków ZUS.

Jeden rachunek główny wprowadzany jest bezpośrednio w formularzu Edycji firmy w polu Indywidualny rachunek ZUS. Numer ten musi być zgodny z numerem NIP całej firmy.

  • Numer rachunku ZUS dla wspólników

Pod polem Indywidualny rachunek ZUS znajduje się również opcja + dodaj wspólników, która umożliwia wpisanie rachunków ZUS również dla wspólników firmy. Funkcjonalność jest pomocna przy rozliczeniach spółek osobowych. Obok numeru ZUS do systemu należy wprowadzić także imię, nazwisko i numer PESEL. Nowa lista wspólników zastępuje wcześniejsze pole z numerami NIP wspólników, które było wykorzystywane w Analizatorach ZUS.

  • Zbiorcze dodawanie rachunków ZUS dla firm

W panelu Księgowego jest także możliwość zbiorczego zaimportowania głównych rachunków ZUS dla obsługiwanych firm. Funkcja ta jest dostępna nad tabelą z listą firm – Wprowadź rachunki ZUS. Należy pobrać plik Excel z listą firm, następnie w kolumnie „Indywidualny numer składkowy ZUS” wprowadzić odpowiednie dane i zaimportować wypełniony plik w SaldeoSMART.

Jeśli numer nie został wprowadzony wcześniej to jest także możliwość jego uzupełnienia podczas uzupełniania rozliczenia księgowego. W szczegółach rozliczenia będzie odpowiednia informacja wraz z linkiem odsyłającym do ustawień firmy, w których należy wprowadzić numer do przelewów do ZUS.

Program SaldeoSMART waliduje NRS, więc jeśli był wprowadzamy błędny numer, to zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

Jeden przelew do ZUS

Jedna składka do ZUS to tak naprawdę dwie opcje do wyboru – „składka firmowa” oraz „składka wspólnika”. Składka firmowa jest opłacana na Indywidualny rachunek ZUS wskazywany w Ustawieniach firmy jako rachunek główny. Składka wspólnika opłacana jest na jeden z rachunków ZUS wskazanych przy wspólnikach lub na rachunek główny firmy, w zależności od wyboru księgowego.

Jakie informacje o składkach ZUS otrzyma Klient?

Podczas przesyłania informacji o składkach ZUS, Księgowy decyduje czy przesyła jedną kwotę (składka firmowa i/lub składka wspólnika) czy w rozbiciu na poszczególne składowe (społeczne, zdrowotne itd.). Jednak nawet jeśli w rozliczeniu znajdą się poszczególne pozycje, to po stronie firmy będzie prezentowana suma składek ZUS, na którą należy wykonać przelew. Podobnie jest w informacjach z rozliczeniem księgowym, które są przesyłane do Klienta mailem.

Uzupełnienie składek ZUS na podstawie poprzedniego miesiąca

W ramach rozbudowy rozliczenia księgowego i przekazywania informacji o składkach ZUS, dodaliśmy także mechanizm uzupełniania składek ZUS na podstawie danych z poprzedniego miesiąca. Służy do tego przycisk “Pobierz kwoty z poprzedniego rozliczenia” w sekcji „Rozliczenie ZUS” w formatce dodawania i edycji rozliczenia księgowego. Ta funkcja pobiera do rozliczenia pozycje i kwoty, które wystąpiły w tej sekcji w miesiącu poprzednim do obecnie uzupełnianego. Dzięki temu można w szybki sposób wprowadzić składki ZUS, które się powtarzają.

 Firma przelew ZUS Przelewy do ZUS w 2018 roku – sprawdź, co warto wiedzieć o indywidualnym NRS!

 

Komentarz(3)

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Księgowość, rachunkowość, finanse, przedsiębiorczość. Jeden wszechstronny biuletyn.

Email marketing powered by FreshMail