Strona główna Firma Jak zdobyć klientów – nowoczesne formy sprzedaży online (część 2)
Jak zdobyć klientów – nowoczesne formy sprzedaży online (część 2)
0

Jak zdobyć klientów – nowoczesne formy sprzedaży online (część 2)

0
0

Jak zwrócić na siebie uwagę konsumentów? Niejedna firma staje niemal każdego dnia przed takim wyzwaniem. Co więcej, samo zdobycie zainteresowania to za mało. Równie istotne jest jego utrzymanie. Nie jest to łatwe zadanie, niemniej możliwe do wykonania. Jak zatem wypromować produkt i zaprezentować się potencjalnym klientom?

Internet doskonale sprawdza się w takich sytuacjach, zwłaszcza w przypadku mniejszych firm. Daje większe szanse, bowiem nie musimy wcale dysponować ogromnym budżetem, aby przebić się z naszą marką w sieci. Wystarczy tylko posłużyć się narzędziami, które mamy praktycznie pod ręką.

Sięgnij do internetowej skarbnicy

Umiejętna promocja w Internecie to podstawa, zatem zadbajmy o dobrą rozpoznawalność. W poprzedniej części naszej serii pisaliśmy o mediach społecznościowych oraz o grupach i forach eksperckich. Dziś dodamy do tego kolejne cegiełki, które ułatwią promowanie w sieci.

  • Webinar, e-book, wideo – trio idealne

Stale rosnąca popularność webinarów pozwala przypuszczać, że już wkrótce będą one organizowane jeszcze częściej niż obecnie. Mogą odbywać się za pośrednictwem znanych portali społecznościowych, jak Facebook, ale również na zewnętrznych stronach. Takie internetowe szkolenia to jedna z lepszych form bezpośredniej interakcji z klientem. Podczas webinarów mamy opcję komentowania na bieżąco, zaś prowadzący może reagować i odpowiadać.

E-book sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy chcemy podzielić się wiedzą ekspercką. Informując i wyjaśniając najnowsze trendy w dziedzinie, w której się specjalizujemy, będziemy kojarzeni z fachowością. Dlaczego właśnie e-book? Bo to najlepsza opcja, aby rozwinąć tematy poruszane na blogu. Możemy zawrzeć tam infografiki czy wykresy, na które zabrakło miejsca w krótkiej formie. Ponadto e-book pomoże w rozszerzeniu bazy mailingowej. Często to właśnie taki prezent skutecznie zachęca do zapisu na newsletter.

Wideo to idealna odpowiedź na potrzeby dzisiejszych czasów. Kiedy brakuje czasu na przeczytanie tekstu, zawsze można uruchomić krótki filmik. Pokażemy w nim nasz produkt lub opowiemy, w jaki sposób rozwiązać dany problem. Odpowiednio zmontowane i doskonałej jakości pozwoli dotrzeć do szerszej publiczności. Wideo można umieścić nie tylko na YouTube, ale także na portalach społecznościowych, np. na Facebooku. Dodatkowym plusem takiego zabiegu jest zwiększenie zasięgu.

  • Bloguj do woli

Rzetelna informacja zawsze jest w cenie. Treści tworzone przez specjalistów w danej dziedzinie, zwłaszcza w przystępnej, blogowej formie, na pewno znajdą swoich odbiorców. W internecie poszukujemy bowiem odpowiedzi na istotne pytania i, poprzez wyszukiwarkę, trafiamy na konkretne strony. Warto szukać tematów aktualnych, o których wiele się dyskutuje, i rozwiewać wątpliwości klientów. Równie istotną sprawą jest, aby postawić na osobę, która będzie miała wiedzę w danym obszarze i przekaże ją w umiejętny sposób.

Dodatkowo blog może też stać się miejscem subtelnego lokowania produktu albo po prostu zapewnić czytelnikom odrobinę rozrywki. Wszystko zależy od przedsiębiorstwa i jego potrzeb.

  • Zbuduj dobrą pozycję firmy – użyj SEO

Obecnie wiele przedsiębiorstw nie może już dobrze funkcjonować w internecie bez pozycjonowania. To właśnie ono pozwala osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce. A słowa kluczowe w tekstach to istne preludium do większej rozpoznawalności. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach:

  1. Dopasuj słowa kluczowe do grupy, do której chcesz trafić.
  2. Wymyśl ciekawy tytuł oraz lead, stosuj śródtytuły i dbaj o poprawność tekstu.
  3. Linkuj swoje inne artykuły, które mogą być rozwinięciem tematu.

Bądź pewny swoich atutów

Promując swoje produkty, warto pamiętać, aby znaleźć to, co nas wyróżnia. A branżowe blogi, e-booki czy webinary bardzo nam w tym pomogą. Dzięki takim rozwiązaniom wszyscy stają na wygranej pozycji. Klienci znajdą odpowiedzi na swoje pytania, zaś firma zbuduje wizerunek eksperta w sieci.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail