Strona główna Firma Jak zdobyć klientów? Formy sprzedaży i promocji produktu w sieci (część 1)
Jak zdobyć klientów? Formy sprzedaży i promocji produktu w sieci (część 1)
1

Jak zdobyć klientów? Formy sprzedaży i promocji produktu w sieci (część 1)

0
1

Prowadzenie własnego biznesu to ogromna satysfakcja, ale też ciągła walka o uwagę i zainteresowanie klienta. W czasach tak wielu możliwości trudno jest wybrać rozwiązania, które skutecznie przyciągną potencjalnych użytkowników produktu i sprawią, że pozostaną z firmą na dłużej. Jak zdobyć klientów i wypromować produkt?

Silna konkurencja to rzeczywistość niemal każdej branży na rynku. Duże przedsiębiorstwa dysponują budżetem na promocję i zatrudniają do tych działań marketingowych specjalistów. Mniejsze firmy nie mają takich możliwości, co nie oznacza, że w starciu z rynkowymi gigantami są na przegranej pozycji.

Jak zdobyć klientów? Twój klient jest w sieci!

Produkt wysokiej jakości to nie wszystko – na nic zda się wartościowa usługa, jeśli informacja o jej istnieniu nie dotrze do grona potencjalnych odbiorców. Dlatego też w pierwszej kolejności należy zadbać o to, aby być dla klientów widoczną marką.

Nie jest tajemnicą, że obecnie życie toczy się w Internecie. Jest to pierwsze miejsce, w którym klient rozpoczyna poszukiwania pożądanego produktu i analizuje dostępne opcje. Dlatego też kluczowym dla promocji marki krokiem jest jej zaistnienie w Internecie. I nie chodzi tylko zwykłą o stronę internetową (która jest podstawą!) ale o szereg działań podejmowanych tam, gdzie klienci przebywają najczęściej:

  • media społecznościowe 

Portale społecznościowe to jedno z najlepszych miejsc do komunikacji ze swoimi użytkownikami. To tam firma nie tylko prezentuje swoje usługi, ale też tworzy profesjonalny wizerunek. To również doskonałe miejsce do zbierania opinii i sugestii na temat dalszego rozwoju produktu i badania oczekiwań konsumentów.

Co najważniejsze, portale społecznościowe to również miejsce idealne do dzielenia się wiedzą z obszarów, w którym przedsiębiorstwo się specjalizuje. Użytkownicy bowiem preferują firmy, które nie tylko chcą sprzedać im swój produkt, ale też wiedzą, co piszczy w ich specjalistycznej branży i chętnie opowiadają o tym swoim potencjalnym klientom.

  • grupy i fora tematyczne

W dobie popularności platform społecznościowych, to właśnie grupy i fora eksperckie przeżywają obecnie prawdziwy rozkwit. Miejsca skupiające osoby zainteresowane daną branżą czy usługą są doskonałą okazją do sprawdzenia, z jakimi problemami i wyzwaniami borykają się klienci czy konkurenci.

Ważne, aby pamiętać, że w wymianie wiedzy nie chodzi tylko o usilne promowanie własnych usług. We wszelkich grupach eksperckich osoba reprezentująca daną firmę staje się jej ambasadorem, a co za tym idzie, oczekuje się od niej rzetelnych i profesjonalnych treści.

Marketing szeptany już dawno jest passe – użytkownicy znają jego mechanizm i szybko zniechęcają się do marek, które poza nachalnym promowaniem własnych produktów nie mają danej społeczności nic innego do zaoferowania. W cenie są z kolei merytoryczne treści, ciekawe dyskusje i dzielenie się własnym doświadczeniem.

Dzięki aktywnej obecności w grupach specjalistycznych firma może wypracować sobie status eksperta w swojej dziedzinie i zdobyć zaufanie innych. W ten sposób można zupełnie bezwysiłkowo zyskać nowych kontrahentów lub być polecanym przez użytkowników partnerem do współpracy.

Współpraca vs rywalizacja

Sprzedaż i promocja własnych produktów to nie tylko nieustanne zachwalanie własnej marki. Internet daje ogromne możliwości w zakresie merytorycznej współpracy z ekspertami z własnej branży.

Dzielenie się wiedzą to proces, na którym każda ze stron może tylko zyskać. Warto pamiętać, że współczesny klient to osoba świetnie zorientowana w mechanizmach marketingowych strategii. Droga do jego serca prowadzi nie przez autoreklamę, a stworzenie pozycji firmy jako eksperta, orientującego się w nowinkach rynkowych i otwartego na uczciwą współpracę z innymi.

Raport Reklama biura rachunkowego Jak zareklamować biuro rachunkowe? Pobierz bezpłatny raport SaldeoSMART „Reklama biura rachunkowego”, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu skutecznej komunikacji marketingowej.

Komentarz(1)

  1. Mi się wydaje że dobrze prowadzić bloga z wpisami tematycznymi, super biznes pomysł to prelekcje bezpłatne gdzie samemu zyskuje dużo kentów po ich zakończeniu.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail