Strona główna Firma Jak zdobyć klientów – eventy, czyli formy sprzedaży offline (część 3)
Jak zdobyć klientów – eventy, czyli formy sprzedaży offline (część 3)
0

Jak zdobyć klientów – eventy, czyli formy sprzedaży offline (część 3)

0
0

Decydując się na własny biznes, nie możemy zapominać o działaniach, które wzbudzą zainteresowanie klienta naszą firmą. Chociaż internet proponuje wiele skutecznych rozwiązań, warto poznać też te tradycyjne i sprawdzone. Promocja i sprzedaż offline również przynoszą dobre efekty.

Dziś praktycznie wszyscy podkreślają rolę internetu w kształtowaniu wizerunku biznesu, zapominając, że niekiedy to kontakt twarzą w twarz może przynieść więcej korzyści. Jakie działania warto zatem wprowadzić w życie?

Popularne formy sprzedaży offline

  • Konferencje

Nie od dziś wiadomo, że spotkania branżowe pozwalają poznać nowych ludzi i budować niezbędne relacje. Mimo to niektórzy przedsiębiorcy nadal obawiają się pojawiać na tego typu wydarzeniach. Niesłusznie.

Konferencje służą wymianie wiedzy. Biznesmeni mogą mówić o swoich doświadczeniach, ale i posłuchać innych. W ten sposób poznajemy różne spojrzenia na te same kwestie.

Jeśli tylko uważamy, że mamy coś istotnego do powiedzenia, to również sami możemy podjąć wyzwanie i opowiedzieć o własnych spostrzeżeniach podczas prezentacji. Trzeba jednak pamiętać, aby była ciekawa i angażowała słuchacza. Przydadzą się też przykłady z życia wzięte, które ułatwią zapamiętanie tego, o czym mówiliśmy.

Podczas konferencji może też wywiązać się dyskusja, pojawią się pomysły i być może zrodzą się bardziej dalekosiężne plany. A to może prowadzić do dłuższej współpracy z innymi, często korzystnej dla naszego przedsiębiorstwa.

Każda firma może wymyślić i zorganizować swoją własną konferencję. Wówczas mamy sposobność zaprezentować się jako ekspert i zebrać osoby, które będą mogły uzupełnić naszą wiedzę. Po pewnym czasie, jeśli tylko zadbamy o każdy szczegół, wydarzenie ma szansę zyskać renomę eventu, na którym koniecznie należy się pojawić. Dzięki temu i sama firma zaczyna być postrzegana jako ekspert w danej tematyce. Co więcej, podczas takiego spotkania łatwiej przedyskutować i rozwiązać branżowe problemy. To znacząco podniesie rangę danego przedsiębiorstwa w oczach innych.

  • Targi

Targi to kolejna doskonała możliwość, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że muszą być tematycznie dobrze dobrane do działalności firmy. Wówczas mamy dużą szansę, że na naszym stoisku pojawią się osoby autentycznie zainteresowane tym, czym się zajmujemy.

Wygląd stoiska powinien wyróżniać się na tyle, abyśmy zostali dostrzeżeni. Warto zatem przemyśleć, co wyjątkowego możemy zaproponować. Sprawdzą się także niezawodne chwyty, jak kupony zniżkowe czy gadżety, które można rozdawać gościom. Każda z tych rzeczy pozwala budować pozytywne skojarzenia.

  • Biznes o poranku

Śniadania biznesowe są nieco rzadziej propagowaną formą nawiązywania kontaktów, niemniej stale obecną w świecie interesów. Organizują je przedsiębiorcy, ale i samorządy czy instytucje wspierające biznesmenów.

Urządzane są z samego rana, tak aby każdy uczestnik mógł swobodnie zdążyć na kolejne spotkania lub do biura. Program takich wydarzeń bywa bardzo różny, jednak zwykle stawia się na model wspólnego posiłku, proponując gościom szwedzki stół. Po śniadaniu uczestnicy prezentują swoje dokonania bądź po prostu rozmawiają. Całość ma charakter niezobowiązujący i nieformalny, głównie ze względu na to, że są to spotkania odbywające się o wczesnej porze.

Co istotne, śniadanie biznesowe można zorganizować samemu. Wymaga to odpowiednich przygotowań, jednak efekt z pewnością będzie imponujący.

Pierwszą rzeczą, o którą należy zadbać, jest lista gości. Dzięki niej zorientujemy się, jaki lokal i ile jedzenia będzie nam potrzebne.

Skoro już o lokalu mowa, pomyślmy zawczasu o odpowiednim i dopasowanym do naszych potrzeb. Powinien mieć miejsce do przygotowania posiłków oraz salę konferencyjną z ekranem czy rzutnikiem.

Niezbędne jest również wcześniejsze przesłanie zaproszeń, aby każdy potencjalny uczestnik mógł zaplanować swój udział w spotkaniu. Na kilka dni przed wydarzeniem należy także potwierdzić, ile osób się pojawi. Dzięki temu ostatecznie zweryfikujemy swoją listę.

Nie bój się dbać o wizerunek w realu

Budowanie pozycji eksperta, zwłaszcza poza siecią, może wydawać się trudne i złożone, jednak warto stale podejmować takie działania. Wspieranie sprzedaży offline także przynosi korzyści. Branżowe wydarzenia, jak targi, konferencje czy śniadania, z pewnością pozwolą poznać opinie innych, a także sprawią, że firma będzie postrzegana jako ekspert w danej dziedzinie. Również tworzenie własnych wydarzeń branżowych ma sens, zarówno dla klienta, jak i przedsiębiorstwa, bowiem pozwala zebrać w jednym miejscu ludzi autentycznie zainteresowanych daną tematyką. Może to być zatem okazja do pasjonującego spotkania.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail