Strona główna Księgowy Jak ułożyć współpracę między biurem rachunkowym i klientami?
Jak ułożyć współpracę między biurem rachunkowym i klientami?
0

Jak ułożyć współpracę między biurem rachunkowym i klientami?

0
0

Wraz z postępem technologicznym i gospodarczym zmieniają się również formy współpracy między biurami rachunkowymi a przedsiębiorcami. Jeszcze kilka lat temu rozwiązania w formie zewnętrznego wsparcia zdalnego nie cieszyły się dużą popularnością, a obecnie jest to jedna z najbardziej pożądanych przez nowoczesnych klientów form współpracy. Jakie jeszcze możliwości obsługi księgowej są aktualnie dostępne na rynku? Jak ułożyć współpracę między biurem rachunkowym i klientami?

Współpraca tradycyjna

Nie ma wątpliwości, że tradycyjne formy obsługi księgowo-rachunkowej już dawno odeszły do lamusa. Mało wydajna, kosztowna i okradająca z cennego czasu papierologia jest zastępowana zaawansowanymi systemami komputerowymi. Nic dziwnego, wszak przy tradycyjnym modelu świadczenia usług większość zasobów w postaci czasu pracy i energii tracimy na odnajdywanie zawieruszonych faktur w gąszczu papierowych dokumentów.

Coraz więcej przedsiębiorców poszukuje nowoczesnej oferty od biur, które idą z duchem czasu. Zapracowani i zestresowani, pragną płacić za obsługę, która w jak najmniejszym stopniu wymaga od nich dodatkowego nakładu czasu na osobiste dostarczenie faktur czy uzyskanie informacji na temat danych finansowych swojej firmy. Współczesny klient ma ręce pełne pracy i oczekuje wysokiej jakości usług, ale nie zawsze takich, które wymagają od niego większego zaangażowania.

Obieg dokumentów podstawą działalności firmy

Podstawą efektywnej pracy przedsiębiorstwa jest sprawny obieg dokumentacji. Dotyczy on nie tylko przekazywania dokumentów między działami i jego pracownikami, ale także na linii firma – księgowy. W tradycyjnym obiegu dokumentów ryzyko zgubienia pisma czy faktury jest bardzo wysokie, a do tego pochłania ogrom czasu i nierzadko powoduje chaos w firmie.

6 miejsc gdzie gubią się dokumenty Sprawdź, gdzie najczęściej gubią się firmowe dokumenty i dowiedz się, jak tego uniknąć

Zupełnie inaczej wygląda elektroniczny obieg dokumentów, który staje się już standardowym rozwiązaniem w polskich firmach. Umożliwia błyskawiczne i bezbłędne przetwarzanie każdego typu dokumentu, a przy tym oszczędza czas i pieniądze, ponieważ cały proces odbywa się cyfrowo, dzięki zewnętrznemu oprogramowaniu.

Co najważniejsze, elektroniczny obieg dokumentów może być spersonalizowany w zależności od potrzeb, jakie deklaruje dane przedsiębiorstwo. Wdrożenie takiego obiegu angażuje z pewnością cały zespół i wymaga mentalnej zmiany w zakresie postrzegania procesu przetwarzania dokumentacji. Niemniej, jest to obecnie jedno z najbardziej przyszłościowych i wydajnych rozwiązań do zarządzania dokumentacją w firmie, na które decyduje się coraz więcej przedsiębiorców.

Era mobile również w księgowości

W dobie powszechnego dostępu do Internetu i popularności smartfonów, trudno nie wspomnieć o mobilnych rozwiązaniach. Na rynku dostępna jest już aplikacja mobilna zintegrowana z systemem SaldeoSMART, umożliwiająca dostęp do zeskanowanych dokumentów czy danych finansowych firmy.

Takie rozwiązanie jest niezbędne w czasach, kiedy nieustannie jesteśmy w ruchu, nie zawsze mając możliwość dostępu do firmowego komputera. To również znakomity system pracy dla osób pracujących zdalnie lub często wyjeżdżających służbowo. Dzięki aplikacji mobilnej, żadna faktura z takiej podróży czy też inny, ważny dokument, już nigdy więcej się nie zgubi i zostanie błyskawicznie dodany do systemu i odpowiednio przetworzony.

A zatem jak ułożyć współpracę między biurem rachunkowym i klientami? Dzięki nowoczesnej technologii współpraca między biurami rachunkowymi a przedsiębiorcami wchodzi na zaawansowany, nowy poziom. Osobisty kontakt z księgowym w celu przekazania mu firmowych dokumentów ustępuje powoli miejsca zdalnym rozwiązaniom, dzięki którym możliwe jest szybkie przesyłanie i otrzymywanie potrzebnych plików. I choć cyfrowa transformacja branży księgowej z pewnością zajmie jeszcze trochę czasu, to jest to ostatni dzwonek dla biur, które jeszcze nie zainwestowały w zaawansowane technologicznie rozwiązania dla swoich klientów.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail