Jeśli i Ty chcesz wypróbować swój pomysł na biznes i stworzyć własny start-up, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Strona główna Klient Biura Czas na start-up
Czas na start-up
0

Czas na start-up

111
0

Start-upami nazywane są wchodzące na rynek firmy, związane najczęściej z nowoczesnymi technologiami, dopiero rozpoczynające swoją działalność. Są to młode przedsiębiorstwa poszukujące własnego modelu biznesowego i nowych rynków zbytu, które nie boją się podejmować ryzyka, będąc przede wszystkim nastawione na rozwój i zysk. Jeśli i Ty chcesz wypróbować swój pomysł na biznes i stworzyć własny start-up, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Po co start-up?

Start-upy to firmy będące w fazie rozwojowej, które najczęściej wykorzystują w swych działaniach nowoczesne technologie. Charakteryzują je niewielkie koszty otworzenia działalności i stosunkowo wysokie ryzyko, które rekompensuje perspektywa dużego zysku. Start-up przede wszystkim uczy przedsiębiorczości. Nie każda firma może być nazywana start-upem, a jedynie taka, która najpierw chce wypróbować swój pomysł, stworzyć własny model biznesowy, a następnie podjąć działania w kierunku tego, co ma największe szanse zaistnieć na rynku.

Potrzebujesz biznesplanu

Sam pomysł to nie wszystko. Jeśli naprawdę chcemy rozkręcić innowacyjny i dochodowy biznes, nasze plany muszą być skonkretyzowane. Dobry biznesplan powinien wskazywać nam drogę do osiągnięcia konkretnego celu. Dlatego też na początku warto zadać sobie pytania: co tak naprawdę chcemy zrobić? Jak sprawić, by nasz produkt był użyteczny? Ponadto dobrze jest także przemyśleć swoje mocne i słabe strony oraz możliwości finansowe. W następnej kolejności należy dokonać oceny popytu na nasze towary lub usługi oraz poziomu konkurencyjności. Przechodząc do przygotowywania biznesplanu, zaczynamy od oceny warunków makroekonomicznych oraz określenia związanego z nimi ryzyka dla naszej działalności. Następnie doprecyzowujemy branżę, w której chcemy się poruszać, analizujemy zachodzące w niej trendy i przechodzimy do określenia naszych zasobów materialnych. W końcu wyceniamy potencjalne koszty i zyski prowadzenia biznesu. Przyjmuje się, że w przypadku start-upów okres, na jaki należy wybiec w przód z szacunkami, musi wynosić przynajmniej 3 lata. Na sam koniec należy przejść do wyceny majątkowej i rozważyć ewentualne sposoby finansowania takiej działalności.

Gdzie szukać funduszy?

Pierwszą rzeczą, która przychodzi nam do głowy, kiedy myślimy o dodatkowym finansowaniu naszej działalności, jest kredyt. Jednakże jest o wiele więcej lepszych metod na pozyskanie kapitału. Na początku warto zrobić rozeznanie w projektach unijnych. Skorzystanie z dotacji, bądź pożyczek, np. z programu „Wsparcie na starcie” czy Inicjatywy JEREMIE, finansowanych przez Unię Europejską, gwarantuje nam zastrzyk dodatkowej gotówki. Jednymi z najbardziej popularnych metod finansowania start-upów są fundusze venture capital. Polegają one na założeniu, że inwestor w zamian za wkład włożony w rozwój firmy staje się jednocześnie jej współwłaścicielem. Drugim, bardzo zbliżonym sposobem na pozyskanie funduszy jest skorzystanie z pomocy tzw. aniołów biznesu. W tym przypadku, oprócz kapitału, oferują one początkującym przedsiębiorcom również swoje zasoby osobiste, takie jak: udzielanie niezbędnej pomocy, udostępnienie narzędzi, jak również podzielenie się profesjonalną wiedzą. Inwestorów możemy poszukać także w inkubatorach przedsiębiorczości czy parkach technologicznych, jak również skorzystać z pomocy różnego rodzaju grup i funduszy inwestycyjnych. Należy pamiętać, że w przypadku start-upów nie liczą się wyłącznie pieniądze potrzebne na rozkręcenie biznesu, ale także bezcenne wsparcie merytoryczne. Oprócz wspomnianych wcześniej metod finansowania start-upów dobrym pomysłem mogą okazać się także wszelkiego rodzaju konkursy. Prezentując na nich swój pomysł, nie tylko możemy wygrać nagrodę pieniężną, ale także poznać wiele ważnych osób. Ostatnim i bardzo oryginalnym pomysłem na pozyskanie dodatkowego finansowania może być crowdfunding. Metoda ta polega na skorzystaniu z pomocy internautów, którzy finansują naszą inwestycję w zamian za symboliczne prezenty czy gadżety.

Zadbaj o marketing

Zdarza się, że w świeżo upieczonym przedsiębiorstwie na dobry PR funduszy już nie starcza. Jednakże wszelkie działania marketingowe w przypadku młodych firm są niezbędne do pozyskania klientów i zbudowania silnej pozycji na rynku. Nie musisz jednak do tego zatrudniać specjalistów, a o marketing bez trudu możesz zadbać sam. Bierz udział w targach i spotkaniach branżowych, na których możesz nawiązać interesujące kontakty i zareklamować swoją firmę. Wykorzystaj także wszelkie możliwe media społecznościowe, aby ze swoją ofertą dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów. Pamiętaj też, aby zawsze pod ręką mieć swoją wizytówkę. Zdarza się, że przypadkowo napotkana osoba może okazać się w przyszłości naszym najważniejszym kontrahentem.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail