Strona główna Baza wiedzy Automatyzacja = efektywność 5 procesów, które możesz zautomatyzować dzięki SaldeoSMART
Automatyzacja = efektywność 5 procesów, które możesz zautomatyzować dzięki SaldeoSMART
0

Automatyzacja = efektywność 5 procesów, które możesz zautomatyzować dzięki SaldeoSMART

439
0

Szybkość i efektywność działania to jeden z najważniejszych punktów przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Ten, kto może zrobić więcej, szybciej i lepiej niż inni, ma szansę na sukces. Kluczem do produktywności jest zaś automatyzacja. Im więcej procesów w firmie będzie można przyspieszyć i zoptymalizować, tym większa efektywność działania. Dotyczy to oczywiście również księgowości.

Czy robot może zastąpić księgowego? Zdecydowanie nie. Sytuacja każdego przedsiębiorcy jest inna i wymaga indywidualnego podejścia. Zmieniające się przepisy podatkowe i konieczność sprawnego poruszania się po nich wymagają ludzkiego sprytu, inteligencji i bazującej na doświadczeniu oceny sytuacji. Nie znaczy to jednak, że pewne procesy, które wykorzystywane są w działach księgowych i biurach rachunkowych, nie mogą zostać zautomatyzowane po to, by czas księgowego mógł być efektywniej wykorzystany – z korzyścią zarówno dla firmy czy biura rachunkowego, jak i dla samego księgowego (większość specjalistów woli przecież rozgryzać zawiłości podatkowe niż wprowadzać faktury do systemu).

Automatyzację wspiera technologia i możliwości, jakie daje nowoczesne oprogramowanie. Przyjrzyjmy się temu, co mogą pomóc zoptymalizować i zautomatyzować poszczególne moduły i funkcjonalności SaldeoSMART.

1. Wystawianie faktur

Moduł wystawiania faktur dostępny w SaldeoSMART to ułatwienie zarówno dla biura rachunkowego, jak i jego klientów, którzy korzystają z modułu do wystawiania faktur. Każda wystawiona przez klienta faktura jest automatycznie archiwizowana i od razu dostępna dla księgowego opiekującego się klientem. Dzięki wykorzystaniu modułu klient uzyskuje łatwe w obsłudze i przydatne w jego pracy narzędzie z pełnym dostępem do bazy faktur 24 godziny na dobę. Automatyczne wystawianie faktur w SaldeoSMART to przyspieszenie pracy zarówno klientów biur rachunkowych, jak i księgowych.

2. Wprowadzanie faktur do systemu

Na ręcznym wprowadzaniu faktur do systemu zarówno biuro rachunkowe, jak i działy księgowości tracą każdego miesiąca godziny pracy. Dzięki automatyzacji tego procesu, poprzez wykorzystanie systemu do odczytywania faktur, zaoszczędzony czas można wykorzystać na inne działania – prowadzenie rozliczeń czy doradztwo.

3. Kategoryzowanie dokumentów

Nadawanie wymiarów i kategorii, automatyczna weryfikacja dokumentu dzięki podglądowi jego skanu, możliwość tworzenia własnych kategorii czy filtrowanie dokumentów po różnych parametrach pozwalają znacznie przyspieszyć pracę. Każdy dokument można odnaleźć w systemie za pomocą kilku kliknięć myszką. A co najważniejsze, każda uprawniona do tego osoba może zrobić to samodzielnie – bez konieczności proszenia innych osób o pomoc. Ciekawym procesem, który automatyzuje SaldeoSMART, jest również możliwość nanoszenia dodatkowych danych na skan dokumentu (np. dodatkowych numerów, a następnie możliwość pobrania takiego dokumentu w wersji elektronicznej, z już naniesionym numerem).

4. Przesyłanie rozliczeń ZUS DRA

Konieczność comiesięcznego przesyłania deklaracji ZUS bywa dla wielu przedsiębiorców prawdziwą udręką. Dzięki SaldeoSMART biuro rachunkowe może automatycznie przygotować wiadomość e-mail do klienta zawierającą komplet informacji na temat składek ZUS. Wiadomość jest tak przygotowana, by klient miał pełną informację na temat płatności, terminu jej uiszczenia, numerów kont. Dzięki temu na pewno nie zapomni o rozliczeniu! Co więcej, wiadomość zawiera także deklarację ZUS DRA lub inne załączniki związane z daną pozycją w rozliczeniu.

5. Automatyczne rozliczenia księgowe

Wszystkie rozliczenia księgowe wysyłane automatycznie na podstawie danych z programów księgowych? Takie rozwiązanie to prawdziwa rewolucja i duże ułatwienie – zarówno dla biura rachunkowego, jak i jego klientów. Wszystkie rozliczenia przesyłane są dzięki temu w terminie i w uporządkowanej formie trafiają na skrzynki mailowe odbiorców. Dodatkowo pracownicy biura szybko mogą sprawdzić stan postępu wysyłek informacji do klientów, a Ci z kolei mają dostęp do historii swoich rozliczeń księgowych.

ZOSTAW KOMETARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do naszego Biuletynu!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BrainSHARE IT sp. z o.o. oraz partnerów handlowych BrainSHARE swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia

Email marketing powered by FreshMail